شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

آموزش آب بندی لوله فاضلاب

آموزش آب بندی لوله فاضلاب
5/5

آموزش آب بندی لوله فاضلاب

یکی از اصلی ترین قسمت های لوله کشی هر ساختمان، خطوط فاضلاب ساختمان است که به دلیل خرابی از جمله نشتی، ترک و گرفتگی نیاز به تعمیر فوری دارند. می توان گفت امروزه راه حل هایی برای آب بندی لوله های فاضلاب وجود دارد تا این کار بدون تخریب انجام شود، به عنوان مثال استفاده از چسب برای آب بندی لوله های فاضلاب روشی بسیار ساده است و در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

آموزش آب بندی لوله فاضلاب

در مواردی که نشتی لوله ها خیلی شدید نباشد راه حل های مختلفی وجود دارد که هر یک از متخصصان و افراد فنی تاسیسات از اصول و روش های خاص خود برای آب بندی لوله های فاضلاب استفاده می کنند. برای آشنایی با نحوه آب بندی لوله های فاضلاب به خصوص لوله پلیکا با ما همراه باشید.

آموزش آب بندی لوله فاضلاب

 

چسب برای آب بندی لوله های فاضلاب

یکی از جدیدترین و ساده ترین روش هایی که امروزه می توان برای آب بندی لوله های فاضلاب به خصوص لوله پلیکا استفاده کرد، استفاده از چسب آب بندی لوله ها می باشد. درزگیرهای چسبی انواع مختلفی دارند که در برخی موارد نشتی لوله فاضلاب، می توانند بهترین راه حل باشند.روش استفاده از چسب آب بندی به این صورت است زمانی که لوله شروع به چکه کردن می کند و باید آب قطع شود تا لوله کاملا خشک شود. همچنین کنتور آب نیز باید خاموش باشد.
در مرحله دوم لوله را با پارچه خشک کاملا تمیز کنید و سپس به محل نشتی چسب بزنید. چسب آب بندی لوله فاضلاب در عرض یک الی دو ساعت خشک می شود و خواهید دید که چقدر راحت می توان یک لوله پلیکا را از این طریق آب بندی کرد.
برخی از مدل‌های چسب آب‌بندی لوله های فاضلاب باید با خمیر اپوکسی یا چسب دیگری به محل نشتی لوله چسبانده شوند، اما مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که خودشان چسب دارند و چنین چسب‌هایی مزایایی از جمله:

  • کارکرد همه آنها آسان است
  • ماندگاری زیاد
  • آب بندی ضایعات با کم ترین هزینه
  • در ترمیم لوله های نشتی فوراً و سریعاً موثر است

استفاده از لوله دیگر  

اگر گرفتگی لوله فاضلاب سطحی باشد می توان از لوله های دیگر به همراه چسب آب بندی لوله فاضلاب، برای تعمیر گرفتگی لوله پلیکا استفاده کرد. این کار راهی برای آب بندی لوله پلیکا است؛ توجه داشته باشید که لوله پلیکایی که انتخاب می کنید باید قطر و ابعاد آن متناسب با لوله فاضلاب باشد.
برای انجام این روش آب بندی لوله های فاضلاب باید لوله پلاستیکی را از طول برش دهید و لوله فاضلاب را از پایین به بالا ببرید تا قسمتی از دهانه نمایان شود. سپس لوله پلیکا را با چسب مخصوص بپوشانید، لوله و سایر لوله های پلیکا را که به عنوان وسیله استفاده می کنید باز کنید و چسب را بچسبانید و طول شبانه روز به لوله ها سر بزنید در صورت باز بودن یا سوراخ بودن، آن را با چسب مخصوص لوله فاضلاب فوراً وصله کنید. پس از گذشت 24 ساعت لوله های فاضلاب آب بندی می شود.

آموزش آب بندی لوله فاضلاب

استفاده از مواد کامپوزیت 

روشی جدید برای آب بندی لوله را می توان با استفاده از مواد کامپوزیتی مخصوص برای رفع هر نوع گرفتگی لوله و به خصوص آب بندی لوله پلیکا نام برد که از مزایای این سرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت و دوام بالا
  • امکان استفاده در مواد شیمیایی و انواع اسیدها
  • مقاومت حرارتی بالا
  • عملکرد سریع و بالا

اگر لوله های آب و نشتی های فاضلاب در ساختمان یا مجتمعی قرار دارند، حتما باید از افراد حرفه ای و متخصص در زمینه نشت یابی استفاده کنید. همچنین لوله ها مشکلات دیگری از جمله گرفتگی های شدید دارند، که در این صورت نیاز به متخصص در زمینه چاه بازکنی و لوله بازکنی دارید، می توانید در هر منطقه از تهران که ساکن هستید به سایت نوین تهران گستر پارس مراجعه کرده و کافی است محله خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در زمینه آب بندی لوله فاضلاب

هنگام استفاده از چسب برای آب بندی لوله های فاضلاب از لوله ها و اتصالات فشاری استفاده نکنید.
محل نشتی را چند روز خالی بگذارید تا مطمئن شوید روشی که برای آب بندی اتصال لوله استفاده کردید درست بوده است یا خیر؟
در مورد لوله های اصلی حتما باید با شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید و خودتان کاری برای آب بندی لوله ها انجام ندهید.
در لوله های چدنی فاضلاب معمولاً در ناحیه رزوه نشتی ایجاد می شود و برای آب بندی لوله فاضلاب باید آن نقطه را با چسب مخصوص بپوشانید.

حتما از چسب های آب بندی لوله های فاضلاب یا روش هایی که ذکر کرده ایم برای آب بندی لوله ها استفاده کنید و از استفاده از مواد شیمیایی و چسب هایی که از آنها مطمئن نیستید خودداری کنید زیرا برخی از چسب ها خورنده لوله هستند و به جای آب بندی لوله ها می توانند آسیب بیشتری به لوله های فاضلاب وارد کنند.
استفاده از چسب برای آب بندی لوله های فاضلاب یکی از جدیدترین روش هایی است که امروزه برای آب بندی لوله های پلاستیکی استفاده می شود. چسب آب بندی لوله پلیکا انواع مختلفی دارد و در برخی موارد نشتی لوله فاضلاب می تواند بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات