شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ
5/5

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ

هواگیری شوفاژ از مهمترین کارهایی است که لازم است در ابتدای فصل سرما و هنگام تعمیر و سرویس گرمایش منزل انجام شود. برای بهتر و درست کار کردن سیستم گرمایش خانه باید هوای داخل لوله ها تخلیه شود که این کار با هواگیری شوفاژ ممکن است. معمولا به مرور زمان میبینید که بعضی از شوفاژ ها به خوبی گرم نمیشوند یا بعضی از شوفاژ ها گرم و بعضی سرد هستند. در این موارد شما نیاز دارید که هوای شوفاژ های خودتان را تخلیه کنید یا به اصطلاح آن ها را هواگیری کنید.

در این مقاله به هواگیری و تخلیه هوای شوفاژ اشاره خواهیم کرد.

هواگیری شوفاژ کار عجیب و غریب و سختی نیست. باید به مراحل آن آشنایی داشته باشید و آن را اصولی انجام دهید. در این مقاله روش هواگیری شوفاژ مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ در خانه

بعضی از اوقات که پکیج یا شوفاژ را روشن میکنید متوجه میشوید که برخی از آن ها گرم نمیشوند یا برخی سرد و برخی گرم هستند که هوای داخل رادیاتور ها علت بروز این مشکل است. این مشکل از رایج ترین مشکلات در این زمینه است که البته به راحتی قابل حل میباشد. این مقاله روش مناسب تهویه رادیاتور خانه یا محل کار شما را بررسی می کند.

اولین قدم برای هواگیری یک رادیاتور، بازرسی رادیاتور یا سیستم گرمایشی است.

اگر رادیاتور شما سرد است دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آنها هوای داخل رادیاتور است. در اینجا لیستی ارائه می دهیم، اگر یکی از گزینه ها برای شما صدق نمی کند، رادیاتور شما باید هواگیری شود تا بعد از خروج هوا از رادیاتور، بتوانید از گرمای آن استفاده کنید.

اگر بسیاری از رادیاتورها سرد باشند، ممکن است لوله کشی پکیج مشکلی داشته باشد، مانند شکستگی لوله، یا رسوب در لوله. در صورت بروز این مشکل، هواگیری رادیاتور شوفاژ کاملا ضروری است.

اگر رادیاتور شما نشتی آب دارد، در چنین مواقعی بهتر است پکیج خود را غیرفعال کنید و با شماره ما که در سایت قرار گرفته تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنیم.

شماره تماس شرکت نوین تهران گستر پارس: 09126471146

همچنین اگر ساختمان شما دارای چند طبقه با شوفاژ و رادیاتور است طبقه همکف گرم و بقیه طبقات سرد است، باز هم آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ می تواند کمک کننده باشد.

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ

مرحله دوم هواگیری رادیاتور شوفاژ: پیچ مخصوص هواگیریری رادیاتور را آماده کنید

قبل از باز کردن شیر آب یا باز کردن رادیاتور، شیر خروجی (که شیر پایین رادیاتور است) را با استفاده از پیچ مخصوص هواگیری رادیاتور باز کنید. به یاد داشته باشید که سوپاپ و اندازه شیر مناسب برای رادیاتور خود را انتخاب کنید. همچنین به جای پیچ مخصوص می توانید از آچار فرانسه یا پیچ گوشتی استفاده کنید. داشتن شیر مناسب نقش مهمی در سیستم تهویه گرمایش دارد.

نکته مهم : قبل از شروع به تخلیه هوای شوفاژ، سیستم گرمایشی خود را خاموش کنید. زیرا اگر سیستم گرمایش رادیاتور باز باشد هوای بیشتری وارد آنها می شود.

مرحله سوم برای هواگیری رادیاتور: شیر خروجی رادیاتور را باز کنید

شیرهای ورودی و خروجی رادیاتور را باز کنید. پیچ مخصوص هواگیری رادیاتور یا آچار فرانسه یا در برخی موارد پیچ ​​گوشتی را روی قسمت مربعی شمل شیر خروجی قرار دهید. پیچ رادیاتور را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دریچه رادیاتور باز شود. پس از باز شدن شیر رادیاتور باید صدای خروج هوا از بخاری را بشنوید.
هنگامی که دریچه رادیاتور باز شده و هوای سرد رادیاتور آزاد می شود، آب در لوله های رادیاتور جای خود را می گیرد. برای جلوگیری از ریختن آب رادیاتور به اطراف، می توانید از حوله یا دستمال خشک استفاده کنید و حتما ظرفی را زیر شیر خروجی رادیاتور قرار دهید. وقتی هوای شوفاژ به طور کامل خارج شد، پیچ رادیاتور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و دریچه را ببندید.

نکته مهم در مورد هواگیری رادیاتور: هواگیری رادیاتور یا به عبارتی دیگر هواگیری شوفاژ باید برای سایر رادیاتورهای ساختمان انجام شود. صرفاً به هواگیری یک رادیاتور اکتفا نکنید.

دلیل گرم نشدن شوفاژ پس از هواگیری رادیاتور

پس از هواگیری رادیاتور نباید همیشه منتظر گرم شدن آن باشید، زیرا ممکن است مشکل از پکیج یا رادیاتور باشد. علت گرم نشدن شوفاژ پس از هواگیری را باید در سایر عوامل سیستم گرمایش جستجو کرد. برای مثال افت فشار گاز، رسوب در مبدل، خرابی سنسور گرمایش، مشکل در ورودی گاز، مشکل در ساخت لوله ها و … می تواند دلیل گرم نشدن رادیاتور باشد.

  • خسارات ناشی از عدم هواگیری به موقع شوفاژ ها
  • وجود صدا در لوله ها و اتصالات گرمایشی
  • اختلال در عملکرد یا انسداد کامل جریان آب در پمپ سرکولاتور
  • عدم تغییر دما بین لوله های خروجی و اتاق به دلیل عدم هواگیری
  • خوردگی سیستمیک ناشی از واکنش بین اکسیژن و قطعات فلزی ساخته شده از آهن

آموزش هواگیری رادیاتور شوفاژ

هواگیری رادیاتور را جدی بگیرید

پیشنهاد ما به شما این است که هر از گاهی هواگیری رادیاتور یا شوفاژ خود را چک کنید. با تهویه منظم و دوره ای رادیاتور دیگر مشکل جدی با پکیج نخواهید داشت. اما اگر شوفاژ ها به طور مداوم هوا می گیرند می تواند مشکل بزرگی باشد و هوا از یک جایی وارد سیستم گرمایشی شود اما اگر سالی چندین بار شوفاژ باید تخلیه شود، اشکالی ندارد.
یکی از دلایل هواگیری مکرر رادیاتور این است که عمر شوفاژ طولانی شده و اتصالات و لوله های آن خراب شده است. بنابراین در انجام تعمیرات رادیاتور گرمایشی و تعمیرات گرمایشی منزل اقدامات لازم را جهت بررسی وضعیت لوله ها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات