شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

بالا زدن چاه دستشویی راه های برطرف کردن آن

بالا زدن چاه دستشویی
5/5

بالا زدن چاه دستشویی

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای شما بی افتد، گرفتگی لوله فاضلاب در حمام و دستشویی است. جدا از انتشار گازهای سمی بسیار بد بو، آلودگی محیط اطراف نیز از این نظر بسیار نگران کننده است. برای جلوگیری از این مشکل کافی است بدانیم چه چیزی باعث بالا آمدن فاضلاب در دستشویی می شود و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟ علاوه بر این، باید بدانیم وقتی آب در فاضلاب توالت بالا می رود چه کنیم؟ برای ارائه نکات مفید در این زمینه با ما همراه باشد.

دلایل بالا زدن چاه دستشویی

قبل از بررسی راه حل های مناسب برای رفع مشکل بالا آمدن آب دستشویی، باید دلایل اصلی این مشکل را بشناسید. البته زمانی که علت مشکل را بدانیم، می توانیم راه حل آسانی ارائه دهیم. از عوامل مهم بالا آمدن آب و فاضلاب چاه های توالت ایرانی و خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالا زدن چاه فاضلاب به دلیل گرفتگی سیفون

اصلی ترین و شایع ترین علت آبگرفتگی فاضلاب توالت، گرفتگی در قسمت سیفون است.
عدم استفاده از آب زیاد برای شستشوی فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی باعث تجمع مواد مختلف در سیفون می شود. به همین دلیل به مرور زمان فاضلاب به راحتی نمی تواند وارد چاه اصلی شود و مشکل بالا آمدن فاضلاب به وجود می آید. اگر آب به طور پرفشار و مرتب وارد توالت شود، بدون شک این مشکل پیش نخواهد آمد.

بالا آمدن چاه توالت به دلیل گرفتگی لوله فاضلاب

با گذشت زمان و استفاده مکرر از توالت، دیواره های لوله فاضلاب ممکن است با مواد مختلف مسدود شود. کرک، مو و … رسوبات ایجاد شده بر روی دیواره های لوله، دلیل اصلی این گرفتگی است. برای حل مشکل در این شرایط ابتدا باید بررسی کنید که مشکل کجاست؟ آیا فقط لوله های واحد شما مسدود شده است یا واحدهای آپارتمانی دیگر نیز با همین مشکل مواجه شده اند؟
اگر آب فقط از واحد و WC شما بالا می زند، قطعاً گرفتگی قبل از لوله اصلی فاضلاب است. اگر واحدهای دیگر آپارتمان شما با همین مشکل مواجه هستند، شک نکنید که لوله های اصلی و مرکزی مسدود شده اند. در این شرایط بهترین راه حل تماس با تیم لوله بازکنی مختارپور است.

بالا زدن چاه دستشویی

بالا زدن چاه دستشویی به دلیل گرفتگی کاسه توالت

افتادن اشیاء مختلف مانند ساعت، تلفن همراه، اسباب بازی و پشته های دستمال کاغذی و غیره باعث گرفتگی کاسه توالت می شود.
بنابراین آب به سادگی نمی تواند لوله را به خوبی پر کند و امکان بالا آمدن آب از توالت وجود دارد. اگر چیزی در توالت گیر کرد باید با انبردست مخصوص یا قلاب فلزی آن را جدا کرد.

بالا زدن آب در دستشویی به دلیل پر بودن چاه

در خانه ها و ساختمان هایی که به فاضلاب مرکزی و شهری متصل نیستند، فاضلاب وارد چاه حیاط می شود. این چاه ظرفیت محدودی دارد و تخلیه آن در زمان مناسب ضروری است. در بسیاری از موارد، پر شدن چاه می تواند باعث بال زدن فاضلاب در دستشویی شود. بهترین راه حل برای جلوگیری از رطوبت در خانه و رفع مشکل تماس با گروه های چاه بازکنی است.


روش‌های رفع مشکل بالا زدن آب فاضلاب در توالت های ایرانی و فرنگی

با توجه به آنچه در طول مقاله ذکر شد، در صورت مواجه شدن با بالا زدن آب در دستشویی می توان با چندین روش این مشکل را حل کرد. آن روش ها عبارتند از :

رفع انسداد سیفون با مواد شوینده

بیشتر گرفتگی های سیفون توالت به دلیل تجمع مدفوع و غیره و همچنین لایه ای از چربی روی دیواره لوله ایجاد می شود. به همین دلیل می توان از مواد شوینده استفاده کرد. مواد شوینده قوی را داخل توالت بریزید و صبر کنید تا گرفتگی ها از بین بروند و آب تخلیه شود. اگر با این روش مشکل حل شد، پس از تخلیه کامل توالت، حتما با آب داغ توالت را بشویید. همچنین فراموش نکنید که پس از استفاده از توالت فرنگی و ایرانی، مقدار زیادی آب داخل توالت بریزید تا از گرفتگی سیفون و کثیف شدن سرویس بهداشتی جلوگیری شود.

رفع مشکل بالا زدن آب دستشویی با فنر برقی

راه حل نهایی می تواند شامل استفاده از فنرهای برقی باشد. سرعت عمل کلید حل این مشکل است، بنابراین توصیه می کنیم در اسرع وقت با تیم لوله بازکنی تماس بگیرید. فنر برقی با مته های فلزی خود وارد لوله می شود و گرفتگی را برطرف می کند. همچنین، لوله بازکن ها می توانند تشخیص دهند که آیا پر شدن چاه باعث این مشکل شده یا تنها یک گرفتگی ساده بوده و با فنر زنی قابل حل است؟

بالا زدن چاه دستشویی

نکات مهم در صورت بالا زدن فاضلاب دستشویی

فرقی نمی‌کند که چاه توالت ایرانی بالا زده باشد یا توالت فرنگی، به هر حال باید نکات مهم زیر را در چنین شرایطی مورد توجه قرار دهید.

  • در صورت بالا زدن آب از چاه، به هیچ وجه نباید درون چاه آب بریزید زیرا سطح آب و فاضلاب افزایش یافته و محیط اطراف را کثیف و آلوده خواهد کرد.
  • چنانچه علت گرفتگی را نمی دانید، بهتر است به جای تلف کردن زمان با شرکت های خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید.
  • اگر دلیل بالا زدن آب چاه افتادن اشیاء باشد، بدون تجهیزات تلاش نکنید آن ها را از چاه خارج کنید زیرا امکان دارد به شئ ضربه وارد شده و به سمت جلو حرکت کند.
  • اگر در زمان استفاده از سرویس بهداشتی متوجه تخلیه کند و آهسته آن شدید، برای پیشگیری از بالا زدن آب حتماً به طور مرتب فلاش تانک را بکشید تا فشار آب مانع از تجمع مواد مختلف و گرفتگی های شدید سیفون و لوله فاضلاب شود.
  • علاوه بر کثیف کاری های زیادی که بالا زدن چاه به دنبال دارد، امکان ایجاد نم و رطوبت بر روی دیوار و کف سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

به همین خاطر می تونید در هر ساعت از شبانه روز که با این مشکل مواجه شدید، با شعب شمال، جنوب و شرق و غرب لوله بازکنی مختارپور تماس بگیرید. سرویس کاران این مجموعه با مدرن ترین تجهیزات به محل اعزام و بدون کثیف کاری و تخریب مشکل را برطرف خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات