شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

رفع نم و رطوبت خانه

رفع نم و رطوبت خانه 
5/5

رفع نم و رطوبت خانه 

اگر خانه شما بوی نم زدگی و رطوبت می دهد و به دنبال راهی برای از بین بردن این بو هستید، ابتدا باید منشا آن را پیدا کنید و سپس برای رفع مشکل آن تلاش کنید با درمان های خانگی بوی نم و رطوبت می تواند حذف شود.
وجود نم و رطوبت در منازل علاوه بر بیماری های فراوان (خستگی، درد مفاصل، سردرد، آلرژی و …) سبب حضور حشرات موذی شده و مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد و به تدریج باعث فرسودگی، آسیب و تخریب قسمت هایی از دیوارها یا سقف ها می شود.
البته تولید بوی نم و کهنه هوا نیز بسیار آزاردهنده است، بنابراین برای خلاص شدن از شر این بو و رفع بوی نم و رطوبت در خانه، باید منبع نم و رطوبت را پیدا کنید.

دلایل ایجاد نم و رطوبت در خانه

قبل از تلاش برای از بین بردن بوی نم و رطوبت، باید علت بوی نامطبوع را بیابید تا با استفاده از راهکارهای موثری که در این مقاله نشان داده شده است، به راحتی و به صورت اصولی از شر بوی رطوبت خلاص شوید. بنابراین بوی نم و رکود می تواند ناشی از همین مشکلات باشد.

 

آب باران

در فصول سرد، میزان بارندگی عاملی برای نفوذ رطوبت به داخل ساختمان است و باعث ایجاد بوی نم در خانه می شود. اما از آنجایی که آب حالت سیال مانندی دارد، شناسایی محل و منشاء نفوذ آب باران نیازمند مهارت و تجربه متخصصان در این زمینه و برنامه کاربردی برای حل این مشکل است.

تاسیسات ساختمانی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث ایجاد رطوبت در خانه می شود، خرابی تجهیزات ساختمانی، نصب نامناسب سیستم لوله کشی و زهکشی است. بنابراین بی احتیاطی در نصب سینک ها، ایرادات سیستم لوله کشی ماشین لباسشویی و ظرفشویی عاملی خواهد بود که رطوبت کف، دیوار و سقف خانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ترکیدگی لوله

یکی دیگر از دلایل مرطوب بودن دیوارها یا سقف ها و همچنین وجود بوی نم ممکن است نتیجه ترکیدگی لوله در خانه شما یا خانه همسایه باشد.نفوذ آب به دیوار، باعث می شود تا قسمت هایی از سقف یا دیوارهای منزل شما از بین برود.

اکنون که دلایل ایجاد نم و رطوبت را می دانید، باید برای مقابله با این مشکلات برنامه ای بیندیشید.

راه های اصلی و موثر برای از بین بردن بوی نمناک خانه

رفع نم و رطوبت خانه 

  • عایق بندی مناسب ساختمان
  • از کف پوش خانه یا ورق های نازک پلی اتیلن در کف منزل استفاده کنید
  • ایرادات لوله کشی و فاضلاب ساختمان برطرف کنید
  • مشکلات تهویه داخلی ساختمان را رفع کنید
  • لباس های خیس را بیرون از خانه خشک کنید
  • از فن و تهویه هوای مناسب در سایر قسمت های خانه استفاده کنید

 

 

 


از بین بردن بوی نم و رطوبت با روش های خانگی

می توانید از جوش شیرین، آهک، دارچین و سرکه سفید برای از بین بردن بوی رطوبت از خانه خود استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از این درمان های خانگی برای خلاص شدن از شر بوی مرطوب آورده شده است.

جوش شیرین

گاهی منشاء بوی نم، وجود فرش قدیمی شماست. در این صورت بهترین راه برای از بین بردن بوی نم از فرش های قدیمی استفاده از جوش شیرین است. سپس فرش را جاروبرقی بکشید. اگر بوی رطوبت به طور کامل از بین نرفت، می توانید این عمل را یک بار دیگر تکرار کنید.


برای مطالعه بیشتر:

آموزش لوله بازکنی با جوش شیرین


لیمو یا پرتقال تلخ

می توانید از لیمو یا پرتقال برای شاداب کردن فضای داخلی خانه و از بین بردن بوی مرطوب استفاده کنید. روش استفاده از لیمو به این صورت است که مقداری آب در تابه بریزید و سپس یک عدد پرتقال یا لیمو به آن اضافه کنید. پوست رنده شده را به آن اضافه کنید سپس قابلمه را روی آتش بگذارید تا بجوشد.
در اثر جوشیدن، عطر لیمو یا پرتقال خانه را پر می کند و به راحتی می توانید از شر این بوی ناخوشایند نم خلاص شوید. همچنین پاشیدن این جوشانده در منزل می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

اسانس هایی خوراکی و غیر خوراکی

روش موثر دیگر استفاده از اسانس های غیر خوراکی یا خوراکی است. یک شمع کوچک روشن کنید و آن را به همراه چند قطره از اسانس مورد علاقه خود زیر ظرف پیرکس قرار دهید تا در حین گرم شدن ظرف، عطر اسانس آزاد شود. به فضای خانه خود عطر اضافه کنید.

سرکه سفید

سرکه سفید همچنین می تواند به خوشبو کردن خانه مرطوب کمک کند. با این روش سرکه سفید را در یک ظرف شیشه ای تمیز ریخته و روی سطوح مختلف منزل خود اسپری کنید، سپس چند دقیقه صبر کنید و در نهایت با استفاده از یک پارچه تمیز سرکه را از روی سطح پاک کنید. به یاد داشته باشید که سرکه را روی سطح سنگ نریزید زیرا باعث لکه دار شدن آن می شود.

مخلوط دارچین و پوست پرتقال

برای تهیه این مخلوط، پوست پرتقال، 2 قاشق غذاخوری دارچین و کمی آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. وقتی به جوش آمد داخل آن پر از عطر دارچین و پرتقال می شود و بوی رطوبت از بین می رود.

علاوه بر موارد ذکر شده در این مقاله، استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن بوی رطوبت فرش و قرار دادن پودر سنگ های آتشفشانی در کیسه برای از بین بردن بوی رطوبت کمد از دیگر روش های پیشنهادی برای از بین بردن رطوبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات