شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

مزایای استفاده از توالت فرنگی

مزایای استفاده از توالت فرنگی
5/5

مزایای استفاده از توالت فرنگی

سرویس بهداشتی یکی از بخش‌ های مهم بازسازی و یا ساخت ساختمان می‌باشد. شاید در گذشته حساسیت کمتری جهت خرید لوازم سرویس بهداشتی خرج می‌شد و سرویس بهداشتی خانه‌ ها فقط یک توالت ایرانی و یک روشویی داشت. ولی با گذشت زمان در لوازم سرویس بهداشتی هم تغییراتی ایجاد شد، توالت فرنگی روانه بازار شد و توصیه بیشتر پزشکان این بود که از این مدل توالت استفاده کنند تا آسیب و ضربه کمتری به ستون فقرات وارد شود.

امروزه در بیشتر خانه‌ ها مهصوصا خانه ‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، در سرویس بهداشتی با اضافه توالت ایرانی، توالت فرنگی هم وجود دارد. لوازم سرویس بهداشتی تنوع زیادی پیدا کرده است. از انواع روشویی کابین ‌دار و بدون کابین تا انواع دستشویی ایرانی و فرنگی.

زمانی که برای خرید لوازم سرویس بهداشتی به بازار بروید با پیشنهادات مختلفی مواجه خواهید شد. به طور مثال توالت فرنگی زمینی یا دیواری، توالت فرنگی با بیده و یا توالت ایرانی با ریم باز و بسته. ما در این مقاله سعی کردیم معایب و مزایای استفاده از توالت فرنگی و ایرانی را برای شما به طور مفصل و جامع ارائه دهیم تا بتوانید انتخاب و استفاده درستی را انجام بدهید.

مزایای استفاده از توالت فرنگی
مزایای استفاده از توالت فرنگی

چرا انتخاب درست توالت دارای اهمیت می‌باشد؟

نوع توالت ارتباط مستقیمی با سلامت انسان خواهد داشت. تحقیقات نشان داده که هر فرد به طور میانگین بیش از ۶ ماه از طول عمرش را روی کاسه توالت می‌گذراند. استفاده از توالت فرنگی یا ایرانی، کدام یک بهتر است؟ توالت ایرانی و فرنگی چه مزایا و معایبی به همراه دارند؟

توالت ایرانی و فرنگی هر دو از توالت های رایج در کشور می‌باشند که هر کدام مضرات و فواید خودشان را دارند. استفاده دائمی و همیشگی از توالت های ایرانی باعث آسیب به مفاصل پا، زانو درد و کمر درد خواهد شد و در مقابل هم استفاده کردن از توالت فرنگی، منجر به بیماری های گوارشی و پوستی می‌شود.

۱-توالت ایرانی

این نوع از توالت که با نام توالت شرقی و توالت آسیایی هم معرفی می‌شود، به حالت نشسته (چمباتمه) استفاده خواهد شد. طرح‌ ها و مدل ‌های توالت ایرانی متفاوت می‌باشند اما وجه مشترک همه آن‌ ها داشتن سوراخی روی زمین است. این توالت ها به طور معمول از جنس چینی بهداشتی تولید می‌شوند.

اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی منزل‌تان را بازسازی کرده و سنگ توالت ایرانی را هم عوض کنید، در زمان خرید سنگ توالت ایرانی توجه به نکاتی مثل اندازه سنگ توالت، نوع آبریز، ارگونومی و جنس سنگ مهم می‌باشد.

هنگام خرید توالت ایرانی باید طول و عرض و عمق کاسه توالت را متناسب با سرویس بهداشتی‌تان در نظر بگیرید تا هنگام نصب با مشکل مواجه نشوید. از نکات مهم در زمان خرید توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی، توجه کردن به جنس سنگ و ضریب جذب آب آن می‌باشد. جنس سنگ توالت ایرانی، چینی بهداشتی است. چینی بهداشتی با کیفیت، میزان جذب آب کمتر از یک درصد را دارد. سنگ‌ های کم‌ کیفیت توالت‌ های ایرانی، میزان جذب آب بالایی خواهند داشت که موجب تجمع آلودگی شده و بستر مناسبی را برای رشد میکروب و قارچ فراهم می‌کند و در نتیجه بوی نا مطبوعی در سرویس بهداشتی پخش می‌شود.

سطح توالت ایرانی باید کم موج و صاف، شفاف و براق باشد، ضخامت لعاب مناسب و کیفیت خوبی داشته باشد. لعاب‌ های بی کیفیت، نازک و مات هستند. همچنین در برابر ساییدگی و شستشو مقاومت کمی دارند. یکی از نکاتی که باید به آن در زمان انتخاب و خرید سنگ توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه کنید، نوع ریم یا آبریز می‌باشد. توالت‌ های ایرانی دو نوع آبریز دارند. آبریز باز و آبریز بسته.

مزایای استفاده از توالت فرنگی
مزایای استفاده از توالت فرنگی

مزایای استفاده از توالت ایرانی

با نشستن بر روی توالت ایرانی، ماهیچه‌ های ران به قسمت شکم فشار وارد خواهند کرد. این فشار کم باعث شده تا عمل دفع به راحتی صورت انجام شود. از طرفی به دلیل تخلیه راحت و کامل روده، ابتلا به یبوست کاهش پیدا می‌کند. در وضعیت چمباتمه، فرد برای عمل دفع فشار زیادی وارد ‌نخواهد کرد. به همین دلیل آسیب‌ های وارد شده به لگن و بواسیر بسیار کم می‌باشند. و در نهایت به علت نداشتن تماس پوستی، بیماری‌های پوستی، قارچی، تبخال و … منتقل نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:

چگونه لوله یخ زده را باز کنیم؟

علت بوی بد دستشويی در زمستان


معایب استفاده از توالت ایرانی

حالت نشستن روی سنگ توالت ایرانی، به راحتی توالت فرنگی نمی‌باشد. نشستن آن هم به مدت طولانی، موجب فشار روی مفاصل، زانو و پایین تنه خواهد شد. به همین علت کسانی که سابقه آرتروز یا درد مفصل دارند، به آن ها توصیه می‌شود که از توالت ایرانی استفاده نکنند. همچنین استفاده از این نوع توالت برای افراد مسن و خانم های باردار توصیه نمی‌شود. توالت ایرانی برای پاکیزه بودن و رعایت بهداشت نیاز به تمیز کردن مداوم دارد.

مزایای استفاده از توالت فرنگی
مزایای استفاده از توالت فرنگی

۲-توالت فرنگی

همانگونه که در ابتدای مقاله توضیح دادیم استفاده از توالت فرنگی توصیه پزشکان می‌‌باشد و امروزه در سرویس بهداشتی خیلی از خانه‌ ها توالت فرنگی هم وجود دارد اما اگر منزل شما هنوز به توالت فرنگی مجهز نیست و قصد دارید توالت فرنگی نصب کنید و یا به دلایل گوناگون قصد دارید توالت فرنگی سرویس بهداشتی‌تان را عوض کنید، لازم است تا انواع توالت فرنگی و ویژگی‌ های آن آشنا شوید.

توالت های فرنگی از لحاظ فرم و شکل، رنگ، جنس، محل قرار گیری و … انواع متفاوت و مختلفی دارند.

مزایای استفاده از توالت فرنگی

اگر چه تعداد زیادی از مردم از توالت فرنگی به صورت دائم استفاده می‌کنند، اما احتمالا از همه مزایای ایجاد شده توسط این وسیله مفید آگاه نمی‌باشند.

استفاده کردن از توالت های فرنگی یکی از راه های پیشگیری از درد هایی مثل زانو درد، کمر درد و افزایش بیماری‌ های مفصلی است.

جلوگیری از پیری زودرس یکی دیگر از فواید توالت فرنگی می‌باشد. منظور از پیری زودرس هنگامی ‌‌است که در سن کم و دوران جوانی، مجبور شوید زانو های خود را با نمونه‌ های مصنوعی جایگزین کنید.

مزایای استفاده از توالت فرنگی
مزایای استفاده از توالت فرنگی

مضرات توالت فرنگی

استفاده بیش از حد از توالت فرنگی، از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیار ضرر دارد و بیماری های دردناکی مثل کولیت یا قولنج روده و در صورتی که نکات بهداشتی لازم رعایت نشود، انواع حساسیت ها و بیماری های پوستی را در پی خواهد داشت.

در زمان استفاده از توالت فرنگی، هنگام نشستن فرد روی توالت، به ایلیو سکال (دریچه بین روده کوچک و بزرگ در سمت راست بدن) فشار وارد می‌شود و عمل دفع به راحتی انجام نمی‌شود و همچنین چون قسمت بالای ران به صورت کامل به شکم فشار وارد نمی‌کند، تخلیه راحت و کامل صورت نمی‌گیرد و استفاده کردن از این نوع توالت به مدت طولانی باعث ابتلا به بیماری های روده بزرگ و کلون خواهد شد.

یبوست از دیگر مضرات استفاده دائمی از توالت فرنگی است. سرعت پایین عبور مواد از روده یا اختلالات در دفع از دلایل ابتلا به یبوست می‌باشد .

توالت فرنگی می‌تواند بیماری های مقاربتی ایجاد کند.

همچنین استفاده کردن از توالت های فرنگی مکان های عمومی باعث انتقال بیماری های پوستی مثل کورک، قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال خواهد شد ولی اگر قسمت نشیمنگاه آن تمیز شود، می‌توان از آن استفاده کرد.

نکاتی مهم در خصوص توالت فرنگی و ایرانی

  1. در زمان استفاده از توالت فرنگی در ابتدا درب توالت فرنگی را گذاشته و بعد سیفون را بکشید تا بخارات و سم های داخل آن به بیرون راه پیدا نکند.
  2. جهت حفظ سلامت ستون مهره ها و جلوگیری از کمر درد خانم های باردار نباید از توالت فرنگی استفاده کرد.
  3. هنگام استفاده کردن از توالت ایرانی به طریقه صحیح نشسته تا به ستون مهره ها فشاری وارد نشود.
  4. توالت فرنگی و نشیمنگاه آن را با شوینده مناسب تمیز کنید تا دچار التهاب های پوستی اطراف باسن و ران نشوید.
  5. در زمان استفاده کردن از توالت فرنگی های مکان های عمومی‌، بر روی آن دستمال کاغذی مخصوص نشیمنگاه گذاشته و بعد روی آن بنشینید.
  6. قرار دادن مسواک و حوله در دستشویی به دلیل قرار گرفتن آن ها در معرض بخار های سمی اشتباه می‌باشد.
  7. به افرادی که مبتلا به زانو درد و تکرر ادرار هستند و همچنین به افراد مسن، توصیه می‌شود که اگر هر دو توالت را در خانه‌شان دارند، بهتر است از توالت فرنگی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات