شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

نحوه از بین بردن سوسک در خانه

از بین بردن سوسک
5/5

از بین بردن سوسک در منزل

هنگامی که سوسک ها وارد خانه می شوند، خارج کردن آنها دشوار است. آنها می توانند روی غذای شما بروند یا حتی به کاغذ دیواری، کتاب ها و وسایل الکترونیکی خانه آسیب برسانند. همچنین با آلوده کردن مواد غذایی، لوازم خانگی و سایر قسمت های خانه می توانند باعث انتشار میکروب ها شوند.
از شر سوسک ها خلاص شوید و به طرق مختلف مانند استفاده از حشره کش ها یا سایر روش های پیشگیری از بازگشت آنها جلوگیری کنید و آرامش را به زندگی خود بازگردانید. در این مقاله پنج روش ساده و موثر برای از بین بردن سوسک و تخم سوسک را شرح خواهیم داد.

روش اول: آب و غذا را از محیط خارج کنید

 اجازه ندهید رطوبت در محیط جمع شود.

سوسک ها محیط های مرطوب را دوست دارند و بسته به دما و اندازه می توانند حداقل یک ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیش از یک هفته زنده نمی مانند. برای از بین بردن سوسک ها بهتر است سوراخ های نشتی آب خانه را پیدا کنید و آنها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را از بین می برید، سوسک ها به سراغ طعمه ژلاتینی که در اطراف خانه دارید می روند تا آنها را بگیرند.

خانه را مرتب تمیز کنید.

تمیز نگه داشتن خانه برای از بین بردن سوسک های آشپزخانه بسیار مهم است. بلافاصله بعد از هر وعده غذایی ظروف خود را بشویید و باقیمانده غذا را جمع آوری کنید. اگر مرغ یا ماهی خریداری کرده اید، بلافاصله آن را تمیز کنید و زباله های آن را از خانه خارج کنید و با دستمال کاغذی تمام محیط را کاملا پاک کنید. به طبقه بالای آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا سوسک ها چربی را دوست دارند.

غذا را پنهان کنید

غذا را در ظروف در بسته نگهداری کنید و غذا را برای مدت طولانی در آشپزخانه نگذارید. ظروف کثیف را یک شبه در سینک نگذارید. بهترین مکان برای نگهداری میوه در یخچال است.

همیشه کف آشپزخانه را تمیز کنید

این باعث می شود لکه ها و کثیفی ها کاملا تمیز شوند. دیوارها را خیس نکنید، به یاد داشته باشید که این حیوانات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

سطل زباله را به طور مرتب خالی کنید

یک سطل زباله پر از زباله، محیط مناسبی را برای رشد و زندگی سوسک ها فراهم می کند. سینی را برای مدت طولانی ترک نکنید. برای از بین بردن سوسک ها از سطل های زباله در بسته استفاده کنید و آنها را به سطل زباله برنگردانید.

از بین بردن سوسک

روش دوم: برای از بین بردن سوسک ها از تله استفاده کنید

طعمه سوسک بخرید

مهم نیست که طعمه سوسک چگونه به نظر می رسد، مهم این است که سم با غذایی که سوسک ها دوست دارند مخلوط شود. سوسک ها سم را می خورند و با بردن آن به لانه، سایر سوسک ها از بین می روند.

برای کشتن سوسک‌ها، بهتر است طعمه سوسک‌ها را در جایی که فکر می‌کنید سوسک‌ها می‌آیند قرار دهید، مانند زیر تخته‌ها، زیر سینک‌ها یا گوشه‌ای از خانه. این مکان ها باید خیلی نزدیک به محل تجمع سوسک ها باشد. پیدا کردن مکان مناسب میزان موفقیت شما را افزایش می دهد. بذر سوسک حاوی 0.05٪ فیپرونیل و 2٪ هیدرومتیلنون است. اگر مرغ سم را بخورد یا آن را به لانه ببرد، به سایر پرندگان آسیب می رساند.

کشتن سوسک ها با این روش می تواند چندین هفته طول بکشد. وقتی اولین گروه از سوسک ها را از بین می برید، باز هم باید برای از بین بردن سوسک ها برنامه ریزی کنید، در واقع با حذف سوسک ها از تخم های باقی مانده، باید این روش را ادامه دهید تا نسل بعدی نیز به طور کامل از بین برود و محیط به طور کامل پاکسازی شود.

داروهای طبیعی آکنه را امتحان کنید

یک واحد پودر اسید بوریک (که گاهی به عنوان پودر سوسک در داروخانه ها فروخته می شود) را با یک واحد آرد سفید، یک واحد پودر قند سفید مخلوط کنید. شکر و آرد سوسک ها را به طعمه جذب می کند و اسید بوریک موجود در طعمه سوسک را می کشد. این پودر آماده را پشت کشوها و کابینت ها، زیر فریزر، زیر گاز و هر جایی که فکر می کنید سوسک ممکن است از آن عبور کند، بریزید.
همچنین می توانید این مخلوط را با یک واحد اسید بوریک، دو واحد آرد و یک واحد کاکائو درست کنید.

برای از بین بردن کامل سوسک ها باید حداقل سه دوره از این طعمه استفاده کنید و هر دوره حداقل دو هفته طول بکشد. استفاده از اسید بوریک را تا زمانی که سوسک ها کاملا از بین بروند ادامه دهید.

کودکان؛ سگ ها و برخی حیوانات خانگی می توانند این سم را بخورند. توجه داشته باشید که اسید بوریک برای انسان و حیوانات خانگی بسیار خطرناک و سمی است. با این حال، اغلب برای اهداف خارجی استفاده می شود. بنابراین، از آن در محلی استفاده کنید که مطمئن باشید فقط سوسک ها آن را می بینند و می خورند.

از بین بردن سوسک

روش سوم استفاده از حشره کش است

از آب و صابون استفاده کنید

این یک راه ساده و کاربردی برای خلاص شدن از شر سوسک های بزرگ است. مقداری صابون (مانند صابون حمام) و آب را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری مخصوص قرار دهید. می توانید آن را روی سوسک بریزید یا اسپری کنید. دو یا سه قطره آب و صابون برای از بین بردن حشرات کافی است. دقت کنید که این محلول روی سر یا بدن سوسک اسپری شود. اگر سوسک وارونه است، فقط به شکمش ضربه بزنید. سوسک سعی می کند فرار کند، اما در کمتر از یک دقیقه، سریعتر از آنچه فکر می کنید ناپدید می شود.

محلول صابون لایه ای در سوراخ های تنفسی سوسک ایجاد می کند و باعث خفگی و مرگ سوسک می شود.

به محض کشته شدن سوسک، بهتر است آن را به طور کامل از محیط خارج کنید، زیرا ممکن است آب تبخیر شود یا محلول قسمت زیادی از بدن سوسک را نپوشاند و سوسک قدرت از دست رفته خود را بازیابد.

از دافع حشرات استفاده کنید

از حشره کش هایی که به طور خاص برای کشتن سوسک ها طراحی شده اند استفاده کنید، زیرا حاوی سیفلوترین و سایر حشره کش هایی هستند که می توانند سوسک ها را از بین ببرند. در جاهایی که فکر می‌کنید سوسک‌ها ممکن است پنهان شوند یا منافذ احتمالی مانند ترک‌ها، زیر دیوارها و دریچه‌ها را کاملاً اسپری کنید.

هنگام سمپاشی، کودکان و حیوانات خانگی را از محل دور نگه دارید و تمام دستورالعمل های نوشته شده روی سمپاش را به دقت رعایت کنید.

اگر از طعمه سوسک استفاده می کنید، از اسپری در نزدیکی طعمه استفاده نکنید. اسپری می تواند طعمه را آلوده کند و سوسک ها دیگر به آن نزدیک نمی شوند.

اسپری های حشرات به طور موقت سوسک ها را رها می کنند و در سوراخ ها و شکاف های دیوارها لانه می سازند که می تواند مشکل را بدتر کند. به همین دلیل هنگام پاشیدن سم روی سوسک ها باید تخریب اولیه را با ریشه در نظر گرفت.

از یک راه حل تلفیقی استفاده کنید.

محلول غلیظ محلول بسیار خاصی است که به طور کلی می توان از آن استفاده کرد. این محلول یک سم یا دافع شیمیایی است که با آب رقیق می شود و سپس به سطوح مختلف، شکاف ها یا شکاف ها اسپری یا مالیده می شود تا سوسک ها را بکشد. این محلول بسیار موثر است و معمولاً در عرض 1-2 هفته سوسک ها را از بین می برد.

از آفت کش های حرفه ای تری استفاده کنید

اگر در موقعیت بدی قرار گرفتید، به عنوان آخرین راه حل، استفاده از یک سم بسیار قوی را برای کشتن کامل سوسک در نظر بگیرید. این سم حاوی سیپرمترین است. به لطف فرمون‌ها، این فریب‌های قدرتمند چسبنده و موثرتر از دافع‌های موجود در فروشگاه هستند. این محصول کپسولی یکی از منحصر به فرد ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن سوسک ها می باشد. این سم تخم های زنده سوسک را نیز از بین می برد و اثر آن تا سه ماه باقی می ماند. می توانید از این سم در خانه یا زیرزمین استفاده کنید.

مهم ترین ویژگی این سم از بین بردن تخم های سوسک است. حتی حشراتی مانند عنکبوت که سوسک ها می توانند از آنها برای خوردن و زندگی استفاده کنند نیز با این آفت کش ها کشته می شوند.

سعی کنید از آفت کش ها به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید. این حشره کش نباید در مناطقی که کودکان یا حیوانات زندگی می کنند استفاده شود، زیرا می تواند باعث مسمومیت جدی و حتی آسیب به کودکان یا حیوانات شود.

از بین بردن سوسک

 

راه چهارم از بین بردن سوسک ها: استفاده از تله سوسک

از تله سوسک استفاده کنید

تله سوسک منجر به از بین رفتن این حشرات مضر می شود. تعدادی تله سوسک بخرید و آنها را روی مسیرهای سوسک قرار دهید. البته لازم به ذکر است که این روش ممکن است باعث آب شدن سوسک شود اما تاثیری روی سوسک داخل لانه و تخم های آن ندارد.

از بطری های آب استفاده کنید

یک روش ساده و خودتان این است که شیشه را روی دیوار بگذارید. سوسک ها وارد کوزه می شوند اما نمی توانند بیرون بیایند. همچنین می توانید از طعمه برای جذب سوسک ها به داخل شیشه استفاده کنید و حتی می توانید شیشه را با آب یا قهوه پر کنید. البته این روش هم مانند روش قبلی فقط باعث از بین رفتن سوسک های بزرگ می شود و به تخم های سوسک آسیبی نمی رساند.

از تله بطری نوشابه استفاده کنید

یک بطری پلاستیکی نوشابه را انتخاب کنید و انتهای بطری را ببرید. سپس قطعه بریده شده را برگردانید و مانند قالب در ته بطری قرار دهید. آب صابون را داخل بطری بریزید و آن را در جایی که سوسک ها رفت و آمد می‌کنند قرار دهید. سویک داخل بطری می افتد و غرق می شود.


برای مطالعه بیشتر:

بالا زدن چاه دستشویی راه های برطرف کردن آن


روش پنجم: جلوگیری از بازگشت سوسک ها

تمام زباله ها را از خانه خارج کنید

سوسک ها عاشق زباله و کثیفی هستند و این فضاها محیط مناسبی را برای زندگی و تکثیر سوسک ها فراهم می کند و زمانی که هوا سردتر می شود، سوسک ها برای گرم شدن در داخل خانه حرکت می کنند. مطمئن شوید که زباله ها، خاک و برگ های انباشته شده را به اندازه کافی از محیط خانه جدا کنید.

منافذ و ترک ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک ها به داخل خانه، بهتر است تمام سوراخ ها و شکاف ها و سوراخ های دیوارها را پر کنید. این می تواند زمان بر باشد، اما ارزشش را دارد، زیرا مکان های تاریک مانند شکاف ها و سوراخ ها می توانند مکان های مناسبی برای رشد و تولید مثل سوسک ها باشند.

  • تمام شکاف ها و سوراخ های آشپزخانه و کل کابینت را پر کنید.
  • درزهای روی زمین و اطراف درها و پنجره ها را کاملاً ببندید.
  • در صورت عدم نیاز، لوله های فاضلاب آشپزخانه و حمام را به طور کامل ببندید.

از تله بازدارنده استفاده کنید

حتی اگر توانستید به طور کامل از شر سوسک ها خلاص شوید، بهتر است از تله های بازدارنده استفاده کنید تا دیگر این حشرات زننده و کثیف به شما حمله نکنند. بهترین راه این است که سوراخ‌ها و منافذی را که می‌توانند به محل پرورش سوسک‌ها تبدیل شوند، مسدود کنید.

مایع یا ژل حشره کش را روی ناحیه ای که به سوسک مشکوک هستید اسپری کنید. با این کار سدی تقریبا غیرقابل نفوذ در برابر سوسک ها ایجاد می کنید.

راه دیگر برای از بین بردن سوسک های آشپزخانه، پاشیدن نمک در زیر کابینت ها و شکاف ها است. اگر مکان برای مدتی خالی است، بهتر است قبل از حرکت، زمین را با آب نمک بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات