شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

نحوه تعمیر شناور توالت فرنگی

نحوه تعمیر شناور توالت فرنگی
5/5

نحوه تعمیر شناور توالت فرنگی

توالت فرنگی دارای سیفون یا مخزن آب (فلاش تانک) در انتهای سنگ توالت است که با آب پر شده و برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود. در مخزن آب یک شناور وجود دارد که میزان ورود و خروج آب را تنظیم می کند.
شناورهای فلاش تانک دو نوع تک زمانه و دو زمانه هستند و حالت دو زمانه را می توان در حالتی غیر از تخلیه کامل قرار داد تا در مصرف آب صرفه جویی شود. بعد از نصب توالت فرنگی گاهی پس از چند روز یا چند ماه با نیاز به تعمیر شناور توالت فرنگی مواجه خواهید شد.

نحوه تعمیر شناور توالت فرنگی

خرابی و عملکرد نامناسب شناور توالت فرنگی می تواند باعث آسیب هایی مانند سرریز شدن یا دیر پر شدن محفظه شود. در چنین شرایطی به احتمال زیاد چاره ای جز تعمیر شناور یا تعویض آن نخواهید داشت.

برای تعمیر شناور توالت فرنگی باید مراحل زیر را انجام دهید :

ابتدا باید شیر آب را ببندید. سپس سیفون را بکشید، درپوش مخزن را بردارید و مشکلات و احتمالات را بررسی کنید.
اولین احتمال این است که اهرم شناور توالت که ورود و خروج آب را تنظیم می کند از کار افتاده باشد. حجم غیر معمول آب را می توان با تعمیر شناور یا تعویض این قطعه اصلاح کرد.
احتمال دوم سوراخی گوی شناور است که با نفوذ آب سنگین شده و قادر نخواهد بود تا سطح آب را به درستی تشخیص دهد. در این صورت بایستی توپی فلوتر را تعویض نمود و تعمیر شناور فلاش تانک را به فرد ماهر سپرد.
احتمال سوم خرابی واشر لاستیکی آب بندی است که باید با برداشتن شیر و سه راهی آن را جدا کرده و جایگزین کرد.
احتمال چهارم مسدود شدن شیر شناور است که اجازه ورود آب به مخزن را نمی دهد. پس از برداشتن شیر شناور، از جسمی مانند سوزن برای باز کردن شیر استفاده کنید تا آب به خوبی جریان یابد.
گزینه پنجم به پیچ ها و سوپاپ ها برمی گردد و بهتر است از باز یا بسته بودن کامل آنها مطمئن شوید. اگر مشکل از ورودی آب و شیر باشد، حتی تعویض کل شناور نیز ممکن است مشکل را حل نکند.
برای تعمیر شناور توالت فرنگی باید گزینه های ذکر شده را بررسی کنید. اما شاید نیازی به تعمیر نباشد و مشکل تنها تنظیم نبودن شناور باشد که در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد.

تنظیم شناور توالت فرنگی

اگر شناور در جای مناسب قرار نگیرد و اصطلاحاً تنظیم جریان توالت فرنگی انجام نشود، می تواند موجب بالاتر رفتن سطح آب از لوله و سرریز شدن آن شود که نتیجه اش هدر رفتن آب زیادی است.
یا از طرفی اگر توالت فرنگی طوری تنظیم شده باشد که سطح آب کمتر از حد استاندارد باشد، آب به درستی تخلیه نمی شود و باید دوباره مخزن توالت را پر کنید.
بنابراین برای اینکه دچار مشکل نشوید، بهتر است با استفاده از تنظیمات شناور، سطح آب را در شرایط مناسب تنظیم کنید.
البته در برخی موارد، مانند افزایش یا کاهش قابل توجه فشار آب، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد شناور داشته باشید.

نحوه تعمیر شناور توالت فرنگی

 

نحوه تنظیم فلوتر

روند تعمیر شناور توالت چندان دشوار نیست، بنابراین می توانید خودتان با رعایت دستورالعمل های زیر این کار را انجام دهید.
البته به یاد داشته باشید که اگر حوصله کارهای فنی در منزل را ندارید می توانید به راحتی و بدون دردسر این کار را به سرویسکاران متخصص شرکت نوین تهران گستر پارس بسپارید تا با تخصص و شایستگی این کار را انجام دهند.
پیچ شناور را بچرخانید تا سطح آب کمتر و نزدیکتر به لوله سرریز شود.
زاویه بسته شدن شناور نیز از مواردی است که باید به درستی تنظیم شود. خروجی آب در سطح کف فلاش تانک باید عمودی باشد و در غیر این صورت ممکن است از بسته شدن کامل شیر جلوگیری کند.
همچنین می توانید با تنظیم شیر ورودی، میزان آب مصرفی را تعیین کنید تا آبگیری به درستی و کامل انجام شود.
تا اینجا عملیات بر طبق طرز تنظیم شناور توالت فرنگی انجام شده است. در صورت رعایت تمامی موارد بالا و صحت آب بندی، در صورت وجود نقص، باید شناور توالت فرنگی را تعمیر کنید.

قیمت شناور توالت فرنگی

اگر برای تعمیر و نگهداری نیاز به تعویض شیر شناور توالت دارید، با قیمت بالایی مواجه نخواهید شد. قیمت فلوتر توالت فرنگی به عوامل مختلفی بستگی داشته و انواع مختلفی دارد. آب می تواند از کف یا از کنار بیاید.
همچنین فلوتر می تواند یک یا دو زمانه باشد، شناور دو زمانه ویژگی های بیشتری دارد، اما تعمیر آن دشوار است و قیمت نهایی شناور بالاتر خواهد بود.
اگر نتوانید خودتان شناور را جایگزین و تنظیم کنید، هزینه کار بیشتر می شود. در هنگام خرید سعی کنید جنس باکیفیت تهیه کنید تا در مدت زمان کوتاهی تعویض نشود. در زمان خرید ابعاد فلاش تانک را نیز در نظر بگیرید تا در هنگام مونتاژ مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات