شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

توالت طبی چیست ؟

توالت طبی چیست
5/5

توالت طبی چیست؟

هر نوع توالت چه ایرانی و چه فرنگی مزایا و معایبی دارد. بسیاری از افراد هنگام استفاده از توالت های ایرانی با مشکل مواجه می شوند. مخصوصاً اگر توالت به طور مناسب طراحی و نصب نشده باشد. همچنین اگر فردی با مشکل ستون فقرات درگیر باشد ممکن است استفاده از توالت ایرانی برای او کار دشواری باشد. برای رفع این مشکل، کارشناسان و تولیدکنندگان با ایجاد توالت های طبی، انتخاب مناسبی را برای استفاده از توالت های زمینی فراهم کرده اند.
اما توالت طبی به چه معناست؟ آیا توالت طبی برای پیشگیری از تشدید عوارض کمر و پا مناسب است؟ برای پاسخ به این پرسش ها، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

توالت طبی چیست؟

توالت طبی نوعی توالت ایرانی یا زمینی است با این تفاوت که طرح طبی دارد. در طراحی توالت طبی به سلامت ستون فقرات و سایر اندام های بدن هنگام استفاده از توالت توجه شده است. در واقع طراحی ارگونومیک توالت طبی فشار کمتری به مفاصل زانو، مچ پا و پشت وارد می کند.

منظور از طبی بودن توالت چیست؟

طراحی طبی یعنی طراحی بر اساس مهندسی عوامل انسانی (ارگونومی). در واقع، هنگام در نظر گرفتن حداکثر سازگاری یک محصول با بدن انسان؛ می توان گفت این محصول برای سلامت انسان مناسب است.

توالت طبی چگونه برای سلامت بدن مفید است؟
ساز و کار توالت های طبی به این صورت است که شیب توالت باعث می شود تا وزن بدن به سمت جلو بیوفتد. در یک توالت معمولی ایرانی، وقتی روی توالت می نشینید، فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد می شود.
نشستن روی توالت طبی فشار کمتری به ستون فقرات، زانوها و مچ پا وارد می کند. در نتیجه خطرات و پیامدهای استفاده از توالت ایرانی که در طول زمان به صورت فیزیکی خود را نشان می دهند ( مانند کمر درد و پا درد) پیشگیری می شود. همچنین عمل نشستن روی توالت طبی برای افراد آسیب دیده از زانو و کمر بسیار مناسب است و از تشدید آسیب جلوگیری می شود.


برای مطالعه بیشتر:

توالت فرنگی تاشو چیست؟


مقایسه توالت طبی با توالت فرنگی

توالت ایرانی یا توالت فرنگی؟ کدام یک برای سلامتی انسان مفیدتر است؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری در هنگام خرید و انتخاب توالت فرنگی پیش بیاید. هر نوع توالت دارای مزایا و معایب است. در شرایط خاص، یک پزشک ممکن است به افراد به دلیل سلامت جسمانی خود اجازه استفاده از نوع خاصی از توالت را بدهد.
اما استفاده مکرر از توالت های غیراستاندارد ایرانی می تواند مشکلات طولانی مدتی مانند کمردرد و زانو درد برای افراد ایجاد کند.
به طور کلی، اگر می خواهید مقایسه ای بین توالت های طبی زمسنی و توالت های فرنگی داشته باشیم، موارد زیر قابل ذکر است:

تخلیه آسان

راحت ترین راه برای تخلیه چمباتمه زدن است که برای روده و مثانه مناسب است. در توالت های طبی و ایرانی این اتفاق می افتد. این بهترین و مناسب ترین وضعیت بدن برای پاکسازی سریع و آسان است. در حقیقت، برای فیزیولوژی و ساختار سیستم گوارشی بدن انسان استفاده از توالت طبی مناسب تر می کند.

زاویه 35 درجه در توالت طبی

هنگام استفاده از توالت فرنگی، بدن همیشه 90 درجه است. با گذشت زمان، استفاده مکرر در این حالت ممکن است منجر به مشکلات گوارشی شود. هنگام استفاده از توالت طبی موقعیت بدن روی 35 درجه تنظیم شده تا از این مشکلات جلوگیری شود.

بهداشت توالت پزشکی

یکی از بهترین مزیت های استفاده از توالت های ایرانی به خصوص توالت های طبی، مزیت های بهداشتی این توالت ها نسبت به توالت های فرنگی است.
در توالت های ایرانی، بدن حداقل تماس را با محیط توالت دارد و نظافت در بالاترین حد است. و این در حالی است که توالت فرنگی می تواند عامل بیماری های پوستی باشد.

توالت طبی چیست
توالت طبی چیست

 

معرفی توالت فرنگی طبی

توالت فرنگی طبی تغییری است که در تولید توالت فرنگی رخ داد و توانست امروز محصولی بسازد که مشکل توالت فرنگی و توالت ایرانی را نداشته باشد. اگرچه استفاده از توالت طبی در بین مردم رایج نیست، اما با ویژگی های جالبی که دارد، کم کم می تواند جای خود را در خانه های ایرانی باز کند.
معروف است که استفاده از توالت های فرنگی در ابتدا چندان رواج نداشت، اما امروزه در بسیاری از خانوارهای ایرانی دیده می شود، بنابراین توالت های طبی که بهترین مدل هستند، می توانند به خوبی در بین مردم رواج پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات