شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

نحوه استفاده از توالت فرنگی

نحوه استفاده ار توالت فرنگی
5/5

نحوه استفاده از توالت فرنگی

سرویس های بهداشتی جزء مهم ترین بخش های هر منزلی به حساب می آیند. در حال حاضر استفاده از توالت های فرنگی در خانه و محل کار برای راحتی افراد، بسیار مرسوم شده است.
همانطور که می دانید استفاده از توالت فرنگی برای سالمندان، افراد چاق، افراد دارای ناراحتی های مفصلی و خانم های باردار بسیار حیاتی است.
توالت های ایرانی با توجه به نوع قرارگیری افراد، فشار زیادی بر پاها و زانوها وارد کرده و به مرور زمان سبب بروز بیماری آرتوروز در مفاصل پا و زانو می شود.
به همین خاطر هنگامی که افراد دچار بیماری های مفصلی می شوند یا به سلامت جسمانی خود اهمیت می دهند، جایگزین مردن توالت فرنگی به جای توالت ایرانی می تواند تصمیم درستی باشد.

نحوه استفاده از توالت فرنگی

آشنایی با ساختار توالت فرنگی

برای آن که با شیوه استفاده از توالت فرنگی بیشتر آشنا شویم، بهتر است در آغاز ساختار آن را به طور کامل بشناسیم.
از سالیان گذشته استفاده از توالت سنتی در ایران بسیار رایج بوده است. حتی در حال حاضر برخی افراد ترجیح می دهند از توالت سنتی به جای توالت فرنگی استفاده کنند.
ما با توجه به تجربه ای که داریم کاملاً با ساختار توالت ها سنتی آشنا هستیم و می دانیم که در هنگام استفاده از آن ها بدن ما به هیچ وجه با آن تماس پیدا نمی کند.
اما ساز و کار توالت فرنگی کاملاً متفاوت است. توالت های فرنگی بر روی زمین قرار دارند و نقش یک نشیمن گاه را برای ما ایفا می کنند. در نتیجه بدن ما با آن تماس پیدا می کند و به همین دلیل مسئله بهداشت ضروری می شود.
به خاطر همین مسئله بهداشت است که خیلی از افراد ترجیح می دهند از توالت سنتی استفاده کنند. اما اگر با نحوه استفاده درست از توالت فرنگی آشنا شوید می توانید به راحتی و با رعایت بهداشت از آن ها در مکان های عمومی و خانگی استفاده کنید.

نحوه استفاده از توالت فرنگی

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سنگ توالت فرنگی شما از ابعاد مناسب و استانداردی برخوردار باشد. در این صورت نشستن و برخاستن راحت می شود و دیگر لازم نیست تا پاهای خود را بیش از اندازه از یکدیگر باز کنید.
در مرحله بعد باید از وجود شیلنگ آب در کنار توالت فرنگی مطمئن شوید. اگر توالت فرنگی شما به بیده یا خودشور مجهز باشد هم قابل قبول است.
در صورت عدم وجود شیلنگ آب و خودشور، برای طهارت خود با مشکل بزرگی مواجهه می شوید. زیرا با آفتابه و یا سایر وسایل نمی توان به خوبی طهارت گرفت.
پس از آن که شرایط استاندارد اولیه توالت فرنگی مطمئن شدید، نوبت به استفاده از آن می رسد. اول باید با دستمال کاغذی محل نشستن توالت فرنگی را تمیز کرده و سپس شلوار خود را تا زانو پایین بیاورید.
پس از آن پشت به فلاش تانک شده و روی توالت بنشینید و پاهای خود را از همدیگر باز کنید.                                          در هنگام استفاده از توالت فرنگی ترجیحاً به صورت 99 درجه ننشینید زیرا با این کار عمل دفع و تخلیه مشکل می شود و به روده ها فشار وارد می کند. برای راحتی کار بهتر است کمی خود را رو به جلو خم کرده و یک چهارپایه هم زیر پاهایتان بگذارید.
برای اکثر ما ایرانی ها که تجربه کمی در استفاده از توالت فرنگی داریم، نحوه شستشو و طهارت گرفتن یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ما است.
نحوه شستشو در استفاده از توالت فرنگی به این صورت است که ابتدا کمی خود را از روی سنگ توالت بلند کرده و حالتی نیم خیز به خود بگیرید، سپس با عبور شلنگ از میان پاهای خود، می توانید طهارت بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات