شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه
5/5

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

لوله کشی آب هر ساختمانی مهمترین تجهیزات برای زندگی و آسایش افراد ساختمان محسوب می شود، مشکلات لوله کشی ساختمان می تواند آسیب های جدی وارد کند. کاهش فشار آب، نم و رطوبت دیوار، کاهش فشار آب در پکیج دیواری (کاهش دمای آب گرم، روشن نشدن بخاری)، در عین حال افزایش دما و افزایش قیمت قبوض آب از علائم و نشانه های نشتی و شکستگی لوله است. شاید برای شما هم گاهی پیش آمده باشد که با افت فشار آب در ساختمان و رطوبت دیوارها مواجه شده باشید اما مشکل را پیدا نکرده باشید، البته پیدا نکردن مشکل لوله های آب هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت. با مشاهده علائم نشتی لوله آب باید سعی کنید آن را رفع کنید، بهتر است محل دقیق نشتی لوله آب را با دستگاه پیدا کنید زیرا از آسیب رسیدن به ساختمان جلوگیری می کند.

نشتی لوله آب چگونه اتفاق می افتد؟

شاید ساختمان های قدیمی را دیده باشید که لوله کشی ساختمان از لوله های فلزی ساخته شده است. لوله های فلزی به دلیل پتانسیل زنگ زدگی، سایش و شکستگی بیشتر نسبت به لوله های پلاستیکی، در حال حاضر بیشتر از لوله های پلاستیکی در لوله کشی ساختمان استفاده می شوند.
برخلاف گذشته، اکنون لوله های آب در کف ساختمان قرار می گیرند که بهترین راه برای توزیع آب به صورت کلکتوری است. در صورت عدم توجه صحیح به عمق لوله گذاری و از طرفی میزان و نوع مواد استفاده شده برای پوشش لوله ها، احتمال ترکیدگی لوله آب با کمترین فشاری وجود دارد که همان علت نشت لوله آب است.
مهم ترین دلایلی که سبب بروز نشتی آب می شوند عبارتند از :

  • زنگ زدگی و خوردگی لوله های ساختمانی
  • نحوه نصب لوله آب در ساختمان
  • تغییرات دما
  • تغییرات فشار آب

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

چگونه بفهمیم شیر آب خانه نشتی دارد؟

با مراجعه به قبض آب نشتی لوله های آب را تشخیص دهید .نشتی لوله می تواند از کوچکترین سوراخ لوله شروع شود. حالا حتی اگر شیر آب خانه بسته باشد، آب جاری می شود و کنتور آب شما روشن می شود. در صورت افزایش ناگهانی قبض آب در این مدت، ممکن است لوله های آب خانه نشتی داشته باشد.

کنتور آب را چک کنید

تمام شیرهای آب ورودی به ساختمان را ببندید، سپس به سراغ کنتور آب بروید، عدد را یادداشت کنید، بعد از 2 ساعت برگردید (مطمئن شوید در این مدت هیچ کدام از شیرها باز نباشد) و چنانچه شماره کنتور آب بالا رفت، لوله های آب قطعا نشتی دارند.

وجود قارچ و کپک بر روی دیوار

اگر لوله کشی آب ساختمان به صورت توکار باشد، در صورت نشتی آب، حتما آب به دیوار نفوذ کرده و باعث ایجاد کپک و کپک در دیوار می شود.

افت ناگهانی فشار آب

آب هر ساختمانی به لوله های می ریزد و با باز و بسته کردن شیرهای آب در جریان است. در صورتی که نشتی به وجود بیاید، فشار آب ( مخصوصاً آب گرم) کم می شود پس در نتیجه افت فشار آب می تواند نشان دهنده نشتی آب باشد.

چگونه محل دقیق نشتی و ترکیدگی لوله آب را مشخص کنیم؟

برای تعیین دقیق محل نشتی لوله آب، باید چندین نقطه مشکوک را کَند. بدون شک با رؤیت علائم فوق می توانید از نشتی لوله آب در ساختمان خود مطمئن شوید. یک لوله کش ساختمان، با توجه به تجربه خود، احتمالاً می تواند نشتی را در لوله آب پیدا کند. با این حال، او همچنان می تواند اشتباه کند و مکان های مختلفی را برای یافتن محل دقیق نشتی در لوله آب انتخاب کند.

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

نحوه تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه

در واقع، یافتن محل دقیق ترکیدگی لوله آب نه تنها برای همه لوله کش ها دشوار است، بلکه برای صاحبان خانه نیز سخت است که قطعات را از کف بیرون بیاورند. نشتی و ترکیدگی لوله آب در دستگاه پیدا می شود و نیازی به تخریب و حفر مکان های مشکوک نیست.

نحوه تشخیص نشتی لوله آب با استفاده از دستگاه صوتی

وقتی آب داخل لوله ها جریان پیدا می کند صدای خودش را تولید می کند بنابراین وقتی لوله آب شکسته و لوله آب جاری می شود صدای دیگری تولید می شود. در روش تشخیص نشتی با دستگاه صوتی امواج کوچکترین حرکات آب (حتی نشتی های ریز) نیز دیده می شود. یکی از معایب دستگاه صوتی این است که فقط می تواند نشتی آب را تا فاصله 40 متری تشخیص دهد.

نحوه تشخیص نشت لوله آب با دستگاه مادون قرمز

در این دستگاه دریافت امواج مادون قرمز از طریق گیرنده و فرستنده خود محل دقیق نشتی آب را مشخص می کند. این دستگاه به ویژه برای تشخیص ترکیدگی در لوله های آب زیرزمینی مفید است.

مزایای تشخیص نشتی و ترکیدگی در لوله ها با دستگاه

  • آسیب و تخریب کف را به حداقل می رساند
  • محل دقیق ترکیدگی پیدا می شود
  • تعمیر سریع لوله سوراخ شده
  • ترمیم سریع ترکیدگی لوله آب پیش از آسیب رساندن به بخش هایی از ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات