شرکت نوین تهران گستر پارس

انجام دهنده خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و تعمیر تاسیسات

شماره ثبت : 523876

آموزش رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی
5/5

آموزش رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که گاهی خانم های خانه دار با آن مواجه می شوند. گرفتگی سینک یا لوله فاضلاب آشپزخانه معمولاً باعث می شود که غذا و ذرات اضافی سینک در مسیر آب گیر کنند. خانم‌های خانه‌دار اغلب در مورد نحوه باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی سوال دارند.
روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای باز کردن گرفتگی سینک خود از آن ها استفاده کنید؛ مانند باز کردن گرفتگی سینک با جوش شیرین، استفاده از چنته، محلول لوله بازکن قوی و … .

دلایل گرفتگی سین ظرفشویی

اما برای سین ظرفشویی چه اتفاقی می افتد که دچار گرفتگی می شود؟ در اینجا به عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شوند اشاره می کنیم:

  • ورود مو، پشم لباس، کرک فرش و مواد مشابه
  • ورود روغن ها و چربی ها
  • نفوذ ضایعات مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات به داخل لوله
  • کم بودن شیب لوله

وقتی ظروف چرب را در سینک می شویید، روغنی که وارد لوله می شود به دیواره لوله می چسبد و روغن هر چیزی را که وارد لوله می شود به خود جذب می کند.
این مشکل باعث تجمع مواد و باریک شدن قطر لوله می شود. اگر به موقع از این امر جلوگیری نکنید، با انسداد بسیار جدی مواجه خواهید شد که نتیجه آن بالا زدن فاضلاب در سینک است.
ذرات غذایی که وارد لوله ها می شوند مدت زیادی در لوله ها باقی می مانند و علاوه بر ایجاد انسداد در لوله ها، باعث انتشار بوی بد فاضلاب می شوند. بهتر است از توری های مناسب برای جلوگیری از ورود مواد بیشتر به لوله استفاده کنید. البته توری ها به طور کامل مانع از مسدود شدن لوله آب نمی شوند، اما درصد رخ دادن آن را بسیار کاهش می دهند.

علائم گرفتگی سینک ظرفشویی

تخلیه آهسته آب: زمانی که قطر لوله بخاطر ایجاد رسوب کم باشد، آب فاضلاب به آرامی تخلیه می شود.

گرفتگی های پی در پی: گاهی اوقات پیش می آید که گرفتگی سینک بدون دلیل اتفاق می افتد و این گرفتگی هل چند دقیقه یا حتی چندین ساعت طول می کشند و یک مرتبه رفع می شوند.

بوی نامطبوع فاضلاب: البته این مورد علت قطعی و نشانه گرفتگی لوله نیست، اما چنانچه دلیل این بو فاسد شدن مواد غذایی باشد، به این معناست که مواد غذایی داخل لوله انباشته شده و پس از مدتی استفاده از سینک ظرفشویی احتمال مسدود شدن نیز وجود دارد.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با تلمبه

برای سینک های دوقلو، باید یکی دهانه ها را با درپوش مخصوص ببندید. اگر می خواهید چسبندگی بیشتری بین تلمبه و سینک ایجاد کنید، می توانید مقداری پارافین را در اطراف لبه پلاستیکی قسمتی که به فاضلاب سینک می چسبد قرار دهید.
یکی از راه های رفع گرفتگی سینک استفاده از تلمبه دستی است. اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید، این روش یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای بازکردن سینک است.
قسمت پلاستیکی تلنبه را طوری قرار دهید تا آب به زیر کلاهک نفوذ نکند و سپس مقداری آب در سینک بریزید. تلمبه را محکم به سمت پایین فشار دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لوله باز شود.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با جوش شیرین

ترکیب جادویی جوش شیرین و سرکه سفید می تواند سینک شما را پاک کند. برای این کار ابتدا به اندازه سه قاشق غذاخوری جوش شیرین در سینک ریخته و سپس مقداری سرکه بریزید. در این مرحله حتماً از دستکش استفاده کنید و صورت خود را دور نگه دارید.


برای مطالعه بیشتر : آموزش لوله بازکنی با جوش شیرین


باز کردن سینک با محلول های لوله بازکنی

اگر روش های گفته شده را دوست ندارید یا اگر این روش ها جواب نمی دهند، می توانید محلول های لوله بازکنی را از فروشگاه خریداری کنید. دستورالعمل استفاده از محلول لوله بازکن روی بطری های آنها نوشته شده است. برای استفاده از این محلول ها زمانی که سینک خشک است و آب داخل لوله ها نیست، این مایع را داخل لوله سینک بریزید و 15 الی 30 دقیقه صبر کنید. سپس سینک را با آب گرم فراوان بشویید.

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با چنته

یکی از قدیمی ترین روش های رفع گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی استفاده از مواد پودر چنته است. این پودر را می توانید از مغازه ها و سوپرمارکت ها تهیه کنید. چنته قدرت زیادی در رفع گرفتگی لوله ها دارد. البته در صورت استفاده مداوم از چنته، لوله ها پوسیده می شوند.

باز کردن لوله های زیر سینک

اگر روش های بالا جواب نداد، می توانید این کار را انجام دهید. مواد اضافی و آشغال ها اغلب در قسمت زانوی لوله گیر می کنند بنابراین با بازکردن این قسمت و شستشوی کامل آن می توانید لوله را تمیز کنید. حتی می توانید از فنرزنی هم استفاده کنید.

استفاده از اسید های قوی

اگر هنوز در برطرف کردن گرفتگی سینک ظرفشویی آشپزخانه خود مشکل دارید، می توانید اسید را به داخل چاه فاضلابی که به سینک منتهی می شود بریزید.


در برخی موارد گرفتگی به علت گیر کردن یک جسم سخت در مجرای فاضلاب است که نیاز به یک کار تخصصی دارد. در این صورت می توانید برای رفع مشکل خود با مؤسسه خدمات فنی مختارپور تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما توسط نیروهای متخصص، برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان/سفارش سریع خدمات